Voir le contenu
CITROËN MEHARI: INSPIRAȚIONAL ȘI DUPĂ 55 DE ANI

CITROËN MEHARI: INSPIRAȚIONAL ȘI DUPĂ 55 DE ANI

 

  • Citroën sărbătorește cea de-a 55-a aniversare a modelului Mehari, prezentat pe 16 Mai 1968 pe terenul de golf din Deauville. Între 1968 și 1987, au fost produse 144.953 de unități, în principal la fabrica Citroën din Forest, Belgia.

  • Acest vehicul atipic, tot-teren și pentru toate anotimpurile, a sedus o întreagă generație prin modularitatea, caracterul practic și avantajele economice.

  • Mehari a devenit un model emblematic al Citroën la nivelul global al industriei auto, dar și în diverse medii, cum ar fi armata franceză și cinematografia.

  • Mehari împărtășește atitudinea distinctă, orientată spre petrecerea timpului liber, cu Citroën C3 Pluriel, care va sărbători în curând cea de-a 20-a aniversare și, mai recent, cu My Ami Buggy, care va fi comercializat în curând în cea mai nouă versiune.

Pe 16 mai 1968, în urmă cu 55 de ani, în centrul mișcării de protest a studenților francezi, Citroën a dezvăluit noul său vehicul pe terenul de golf din Deauville: Mehari. Un pick-up atipic care oferea între 28 și 32 CP, cu o caroserie din plastic ABS (acrilonitril butadien stiren), proiectat de Roland de La Poype. Construit pe o platformă Dyane 6, a fost prezentat la lansarea sa cu numele de Dyane 6 Mehari. Produs timp de aproape 20 de ani, între 1968 și 1987, au fost fabricate 144.953 de unități (dintre care 1.213 Mehari 4x4), ceea ce reprezintă un succes surprinzător pentru acest vehicul ieșit din comun. Mehari a fost produs, în cea mai mare parte, în fabrica Citroën din Forest, Belgia, dar și în alte șapte fabrici din Franța, Spania și Portugalia.

 

UN VEHICUL PENTRU TOATE TIPURILE DE TEREN ȘI PENTRU TOATE ANOTIMPURILE

 

Numele de Mehari provine de la numele masculin mehari, care este denumirea dromaderilor în Africa de Nord și Sahara. Aceste animale sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a se deplasa în deșert, pentru rezistența și temperamentul lor. Un mehari este capabil să transporte atât bunuri, cât și pasageri pe distanțe lungi. Acest nume este, prin urmare, reprezentativ pentru modelul Citroën Mehari, cunoscut pentru adaptabilitatea la toate tipurile de teren. Este un vehicul cu multe capabilități.

 

Din exterior, Mehari nu pare potrivit pentru toate anotimpurile, deoarece arată mai degrabă ca o mică decapotabilă folosită în timpul vacanței de vară. Datorită unei huse de iarnă, mașina este complet etanșă, ceea ce o transformă într-un vehicul care poate fi folosit pe tot parcursul anului.

 

PRACTIC, MODULAR ȘI ECONOMIC 

 

Mehari este extrem de flexibil, oferind posibilitatea de a converti o parte din podea într-un spătar, lucru care îi permite să adauge două scaune în spate și să acomodeze astfel până la 4 pasageri. Acesta poate fi utilizat într-o gamă largă de situații, transportând atât bagaje de diverse forme şi mărimi, cât și un număr rezonabil de pasageri. 

 

Caroseria vehiculului este alcătuită din numai 11 piese ușor de reparat și poate fi curățată cu un singur jet de apă atât în interior, cât și la exterior. Acest lucru facilitează întreținerea vehiculului și aduce avantaje economice clienților săi.

 

O adevărată amintire din copilărie pentru o întreagă generație, acest concept atipic, modular și economic, proiectat cu materiale moderne pentru acea vreme și o caroserie inovatoare, a devenit de-a lungul anilor un veritabil simbol al industriei de automobile.

 

TREI VERSIUNI MITICE 

 

Deși a fost produs timp de aproape 20 de ani, modelul Mehari a avut doar trei versiuni diferite, inclusiv două ediții limitate. În 1983, au fost lansate două versiuni speciale. În primul rând, Méhari plage, cu un aer de vacanță și o culoare galbenă stridentă, care a fost vândut în Spania și în Portugalia. Și, în aprilie 1983, Méhari Azur a fost lansat pe piețele franceză, italiană și portugheză în doar 700 de unități. În 1979, Citroën a introdus o nouă versiune, cu varianta 4x4, care oferea o libertate aproape inegalabilă chiar și astăzi.

 

O CARIERĂ DEOSEBIT DE DIVERSIFICATĂ

 

Mehari este un vehicul care prezintă un interes deosebit pentru administrațiile publice, cum ar fi poliția, vămile, aeroporturile, hipodromurile și multe altele, dar și pentru comercianți, meșteșugari și persoane fizice.

 

A avut ocazia să aibă o carieră îndelungată în cadrul armatei franceze, care a comandat un total de 11.457 de Mehari între 1972 și 1987.

 

Mehari 4x4 a făcut carieră în asistența medicală pe șoselele din întreaga lume. Acesta a participat la Raliul Paris-Dakar din 1980, în cadrul căruia au fost închiriate zece Mehari 4x4 pentru a asigura asistență medicală de-a lungul traseului. În fine, Mehari a avut o carieră cinematografică deosebită, în special datorită celebrului film Le gendarme de Saint Tropez cu Louis de Funès.

 

Persoana de contact:

Rodica Ionescu
PR Manager Trust Motors
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro

 

 

Despre Citroën

Citroën dezvoltă, din 1919, automobile, tehnologii și soluții de mobilitate adaptate la evoluțiile societății. Marcă inovatoare și îndrăzneață, Citroën plasează relaxarea și starea de bine în centrul experienței clientului și oferă o gamă extinsă de modele, începând cu unicul Ami, un obiect electric de mobilitate conceput pentru oraș și până la sedanuri, SUV-uri și vehicule comerciale, majoritatea dintre acestea disponibile cu sisteme de propulsie electrică sau plug-in hybrid. Pionier în ceea ce privește serviciile și atenția acordată clienților persoane fizice și juridice, Marca Citroën este prezentă în 101 țări cu o rețea de 6200 puncte de vânzare și servicii în întreaga lume.