Voir le contenu
Histoire des véhicules utilitaires professionnel Citroën

ISTORIA UTILITARELOR CITROËN

De 100 de ani, Citroën dezvoltă și caută în permanență modalități de perfecționare a vehiculelor comerciale. Cu tehnologii inovatoare și creative, inovații în materie de fabricație și design inteligent, vei descoperi o colecție a unora dintre cele mai renumite vehicule comerciale Citroën.

DESCOPERĂ ISTORIA UTILITARELOR CITROËN, REDĂ CLIPUL

UTILITARA C4 (1931)
Datorită caracteristicilor inovatoare, precum caroseria din oțel, radiatorul de 9 litri și suspensia cu 4 arcuri cu lame semieliptice, modelul C4 a fost un vehicul utilitar avangardist. Disponibil în 17 versiuni, de la platformă la furgonetă și cu o sarcină utilă de până la 1.200 kg, există câte o versiune a modelului C4 Van potrivită pentru fiecare profesionist. 
VEHICUL CU SEMI-ŞENILĂ TIP P17 (1931)
Anii 1921-1931 au fost renumiți pentru avangardism, pentru descoperirile științifice și pentru industrializarea în numeroase domenii. Diferitele modele de vehicule cu semi-şenile au permis înfruntarea provocărilor întâlnite la începutul secolului XX. 
TUB/TUC (1939)
Devenind sursa de inspirație pentru legendarul H-Van, Citroën Tub a fost pionierul furgonetei cu tracțiune față. Viaţa utilitarei TUB a fost scurtată din cauza celui de-al Doilea Război Mondial. Cu toate acestea, a adus multe noutăţi pe piaţa vehiculelor comerciale: uși laterale culisante, podea coborâtă în zona de încărcare și o cabină avansată. 

1947

Type H

Cu un stil emblematic, un caracter carismatic și un design practic, nu este de mirare că Citroën Type H a fost un model de succes timp de decenii întregi. Citroën Type H a fost prima furgonetă cu tracțiune față produsă în serie și a adoptat multe caracteristici de la predecesorul său Tub, inclusiv ușile laterale culisante, podeaua înălțată în zona de încărcare și o cabină avansată. Type H continuă să fie o sursă de inspirație și în prezent, iar furgonetele moderne se inspiră, fără nicio mirare, din designul său, iar multe dintre exemplarele originale au fost transformate în furgonete de tip 'food truck' moderne.

AUTOBUZ TYPE 23

Cu o istorie de 34 de ani și 121.902 exemplare fabricate, Citroën Type 23 a fost un vehicul popular și fiabil care a revoluționat piața vehiculelor comerciale datorită sarcinii sale utile incredibile de 1500 kg. Din 1941, Type 21 a devenit disponibil cu frâne hidraulice, o noutate la acea vreme, iar în 1947 a fost lansată o versiune pentru pasageri, care a fost foarte apreciată și utilizată de compania de transport Citroën. De asemenea, acest vehicul rămâne în istorie drept ultimul vehicul fabricat și prezentat în timpul vieții lui André Citroën.

DIN 1951 PÂNĂ ÎN 1996

FURGONETA 2CV (1951)

După trei decenii, cu peste 1,2 milioane de unități vândute și numeroase derivate, furgoneta 2CV a devenit rapid o mașină legendară, îndeplinind cerințele tuturor. Această furgonetă practică, robustă și economică a fost, de asemenea, prima furgonetă de livrare cu tracțiune față, cu un motor în 2 cilindri răcit cu aer și soluții tehnice simple și ușoare.

ACADIANE (1978)

Succesorul lui 2CV AK400, Citroën Acadiane avea partea frontală a modelului Dyane conectată la un spațiu de încărcare AK400 cu o linie a plafonului supraînălțată. Acest lucru a contribuit la îmbunătățirea aerodinamicii furgonetei și a consumului de combustibil. Citroën Acadiane a fost un adevărat succes, cu peste 250.000 de unități fabricate până în 1987, când a fost înlocuit de modelul C15.

C15 (1984)

Cu peste 1 milion de unități fabricate și o durată de producție de peste două decenii, Citroën C15 a devenit pionierul unei noi generații de furgonete de livrare. Sarcina utilă de până la 765 kg o plasa la vârful segmentului său, iar volumul de încărcare, dimensiunea și prețul au făcut-o perfectă pentru multe afaceri.

UTILITARA BERLINGO

PRIMA GENERAȚIE (1996)

Prima generație a utilitarei Berlingo a definit segmentul de utilitare ușoare, punând accentul pe design și confort. Prin crearea unui habitaclu cu volum de încărcare integrat, o premieră pentru furgonetele de livrări, și prin deschiderea unui nou sector pe piața auto cu Berlingo Multispace, este primul vehicul din segmentul de agrement.

A DOUA GENERAȚIE (2008)

A doua generație a modelului Berlingo a mers pe urmele primei generații, aducând noi idei și inovații pe piață. Cea de-a doua generație a modelului Berlingo putea transporta 2 europaleți în spațiul de depozitare și a fost prima furgonetă cu 3 scaune față reglabile, dând dovadă de versatilitate și flexibilitate pentru a veni în întâmpinarea profesioniștilor.

A TREIA GENERAȚIE (2018)

Utilitara Citroën Berlingo a ajuns la cea de-a treia generație, prezentând numeroase noutăți și stabilind un nou standard în ceea ce privește stilul, dotările și caracterul modular. Disponibilă cu 20 de sisteme de asistență pentru șofer și 4 tehnologii de conectivitate, utilitara Berlingo oferă o experiență la volan sigură și relaxantă.